Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Paddlare

För bra för att vara sant eller?

Rekommendera Poster

Hittade en kille på blocket som säljer Mercury riktigt billigt. Enligt principen saker som är för bra för att vara sanna är just detsamma så blir man ju lite tveksam.

Är det någon här som har koll på denna annonsen eller firman Marks Marin och fritid som verkar ligga bakom?

http://www.blocket.se/halland/Mercury_utombordare__Verado__Optimax__EFI__35803015.htm?ca=20&w=1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på marin och fritid på denna sajt så får du svar så det räcker tror jag, ett riktigt skitföretag som har lurat otaliga personer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänta lite här nu...vem fan är du att säga att det är ett skitföretag??

Känner ena killen och det är verkligen inte som du säger...dessutom finns det väldigt många marin & fritid i sverige...bl a heter sveriges största marinfirma marin & fritid med säkert ganska många missnöjda kunder...marks marin får du nog söka på isåfall...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite lustigt att det alltid kommer in någon person med några få eller inga inlägg bakom sig när vad som verkar ljusskygga företag ska tas i försvar...

Hade ju faktiskt sett bättre om annonsen legat kvar ett tag till. Men risken att ligga kvar kanske var för stor, vad vet jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har väl ingen som helst betydelse hur många inlägg man skriver här...

Westfjord26 vet ju inte vilket företag han pratar skit om...man får ju ta reda på fakta först. 

Marin & Fritid är Sveriges största båtfirma såvitt jag vet och inte alls detsamma som Marks Marin o Fritid som det inte står någonting om här på Maringuiden..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har själv varit i kontakt med detta företag och det känns seriöst, har dock inte handlat något men fått bra svar på mina frågor.

Enligt min kontakt så köper dom motorer utomlands i containers och dessa skickas när denna är full, köpekontrakt upprättas innan och betalningen sker när varan överlämnas. Det måste väl vara ganska säkert, kan inte se att man blir blåst på detta sätt men jag kan ha fel.

Fick förövrigt pris på Yamaha motorer också.

 

Mvh Henrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet med den här typen av annonser är ju att bedöma om säljaren/företaget är seriöst och verkligen levererar den beställda varan samt även om man kan förvänta sig att det fortlever och kan ställa upp vid eventuella garantiärenden.

Vad gäller Marks marin och fritid så finns det ett sådant HB registrerat som har varit inaktivt och avregistrerat från F-skatt under ganska många år. Dessutom finns det bara en registrerad bolagsman vilket innebär att detta bolag inte uppfyller de grundläggande kraven för ett HB

Ingen träff för Marks marin och fritid som enskild firma vad jag kan hitta.

Googlar man så kan man även hitta Marks marin & fritid AB, men enligt bolagsverket så finns inte något sådant bolag registrerat. Bolagsverket ger dock träff på en bifirma som är Marks marin. Tyvärr är huvudbolaget där likvidationspliktigt då styrelsen inte är fulltalig. Huvudbolaget har även ett negativt eget kapital vilket jag ställer mig frågan om hur sund verksamheten är. Eventuell kan aktiebolaget nyligen ha bytt namn vilket gör att sökningen på tidigare namn misslyckas, men utan att veta om så är fallet och vad det nya bolagsnamnet i så fall är så är det svårt att lyckas med en bedömning. 

Det känns som att det i det här fallet utan ytterligare information är svårt att fastställa vem den faktiska säljaren egentligen är, och det blir då helt omöjligt att bedöma om han kommer att kunna uppfylla sina åtaganden. Själv skulle jag utan mera information vara tveksam till att nappa på annonsen.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...