folkew 0 Postad 2 September , 2011 Hoppas att Marinshopen kommer att överleva allt trassel dom har med leverantörer (och att leverantörerna får en fet bot av KKV) För ett par år sedan så skulle jag byta packboxar och propelleraxellager på en 25hk Mariner från 80-talet. Ovan vid att meka båtmotor tog jag fram gula sidorna (eller det var nog Google) och började ringa runt till marinverkstäder, jösses, jag kan inte minnas att jag någonsin känt mig så ovälkommen. Gäsp, nä så gamla motorer lagade dom minsann inte. Köp ny, vi har bra pris. O.S.V. eller så hamnade jag på tillbehörsbutiker där man bara hade flytvästar och beslag, typ. På något sätt hittade jag till slut Marinshopen där dom bläddrade fram att det var en Yamaha egentligen och jag tror dom till och med hade delarna på hyllan. Killen i disken gav mig till och med lite råd hur jag skulle få isär grejerna och printade en sprängskiss av växelhuset. Jag gjorde mitt första lagerbyte... På samma motor pajjade någon obskyr del i rokulten, den hade dom oxå på lager... Senare har jag köpt konstiga sladdar till Mercury Smartcraft, listan kan göras lång. Jag antar att Marinshopen har bra marginaler som alla andra i båtbranchen, men med den servicen får dom ta hur mycket dom vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 2 September , 2011 Jag har också fått mycket bra service på Marinshopen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 2 September , 2011 Bra ställen som rekomenderas borde också länkas till! Tack för tipsen! http://www.marinshopen.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barton3000 0 Postad 7 September , 2011 Håller med fullständigt. Marinshopen har alltid fungerat bra för mig, väldigt serviceinriktade och hjälpsamma i alla lägen. Jag har ringt dit någon gång bara för att få typ, teknisk support, och de har även hjälpt mig med det. Trots att det gällde saker som de inte sålt till mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cinc 6 Postad 7 September , 2011 Jag måste också hålla med föregående inlägg!! Dom svarar snabbt på mailfrågor om leveranstider och pris. Kan dom inte svara när man ringer så ringer dom upp senare. Kanonbra service! Andra båtfirmor här i Stockholmstrakten svarar inte på mail eller ringer inte upp fast jag bett om det på deras telefonsvarare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 7 September , 2011 hade en evinrude 4hp lightwin från 70talet. lyckades starta den på land och den varvade ur. suck, topplockspackningen gick och impellern brändes. in på marinshopen och visst ,inga problem. båda fanns i lager. fick även se på sprängskisser och en drös med råd direkt från proffs. är man en faaaaanvadyrtpåbiltema-kille är det fel butik. men dom har tamejtusan det mesta. och har dom inte så vet dom vem som har. dom skakade även fram ett tanklock till min suzuki dt4.5 när det gamla trillade ner i provkörningstunnan. helt klart min bästa butik... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stallis71 0 Postad 9 September , 2011 Jag har tyvärr dålig erfarenhet av dem.. Taskig attityd när jag ringde dem, fick svar på mail efter flera dagar med nåt kryptiskt svar. När jag bad om pris på mercmonitor ville de ha 10% på listpriset för att det var beställningsvara.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 9 September , 2011 10% var väl handpenningen för att dom skulle beställa hem varan till Dig? Jobbade tidigare i butik och det är tyvärr vanligt att folk beställer udda grejer som sen aldrig hämtas ut. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 9 September , 2011 Jobbar sedan en tid på en verkstad med marin inrikting, Marinshopen/Mekonomen är en av våra leveratörer och grabbarna i Stockholm är mycket hjälpsamma och kan sin sak.. som det ser ut nu så handlar vi mer och mer utav dem! Ha´ t pent Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
folkew 0 Postad 9 September , 2011 Tja, jag frågade också de hur mycket dom skulle ha för en Mercmonitor fast jag visste nog på förhand att jag inte skulle gilla priset :-) Köpte från USA istället. Dom fick dock sälja en av sladdarna till installationen... Det gör ont i hela själen att köpa saker till listpris :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser