Jes_ 0 Postad 2 September , 2011 Var ute en sväng denna förmiddag. Ganska grov sjö men det visste jag redan, så det var för rena abstinensen jag tog turen. Det är väldigt skvalpigt och gungigt i utloppet så jag drar på för att komma ovanpå ... släpper vid ca 4000 varv. Då får jag varningsljud, intensivt pip som övergår till ett lungnare tempo när jag gick ner under 3000 för att sluta när jag sänker ännu mer ... men aht sjön måste jag ha fart. Jag provar några ggr med samma resultat. Jag fyllde upp oljedunken, jag tänkte att det kunde vara för nivån i den men varningarna förtsatte. Kollade också att jag hade kylvatten från skvallerröret (hur mycket ska det komma egentligen?) Jag vände därför och fick medsjö och då var det inga problem ... Fullt ös, över 5000 varv och överplaningsfart .. Och då håller den tyst. Hur bekymrad behöver jag vara? ... Det är en Mariner V6 135hk 2-takt från 1989. Tacksam för kunniga synspunkter så jag vågar ta folk med mej imorgon! . Passade på att få mej en makrill och en fjärsing med mej in ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 3 September , 2011 Någon som vet vad instrumentet varnar för? Överhettning? Oljebrist? . Varför i motsjö och inte i medsjö, någon idé? Det har inte uppenbarat sej vid mina 5 tidigare turar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barton3000 0 Postad 5 September , 2011 Jag har en 4 Cyl Mariner 100 Hp från -88 det enda den kan larma för är övertemp och låg oljenivå. Har du en EFI så finns det flera givare som kan larma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser