uteoseglar 0 Postad 31 Augusti , 2011 jag kan bara varna för ett företag som utger sig att kunna sy dynor till båtar detta företag heter yvonnes sytjänst finns i göteborg ANVÄND ER INTE AV DOM ni kommer att bli olyckliga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 31 Augusti , 2011 du verkar vara arg såg att du även skrev ett omdöme om företaget på Rejta!! saknar helt kvalitets kundservice dom kunde lägga mer vikt vid kvalitet och sluta hota kunderna vad har hänt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 31 Augusti , 2011 Nyreggad, ett inlägg där du varnar för ett namngivet företag utan någon vidare förklaring. Du kommer inte att tas på allvar om du inte berättar mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 31 Augusti , 2011 Jag har sett en del jobb från detta företag och skulle inte tveka en sekund att beställa därifrån, kan du visa med lite bilder vad problemet ligger, lite svårt att ta ditt inlägg på allvar faktiskt! Men jag är helt övertygad om att Bobbo kommer att gå i svaromål ganska snart. Sen är det så att dom inte finns i Göteborg utan strax utanför Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 31 Augusti , 2011 Nyreggad kanske var att ta i, eller? Måste man ha varit reggad en viss tid innan man får skriva kritiskt här på MG? Jag har en Misilseglarkompis som oxå var missnöjd med ett jobb ovanstående företag utförde, så helt utan grund kanske det första inlägget inte var. Förhoppningsvis kommer det mer info under dagen. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 1 September , 2011 hej igen till att börja med så var en dyna ca 1dm för lång då hade dom ändå måttat efter våra gamla,detta åtgärdade min fru,allt skum är skevt skuret ser ut att vara gjort m brödkniv, tyget slappt sömmarna ligger på ena sidan framför kanten på skummet med ca 2cm på andra änden 3-5cm på andra hållet , tyget snett skuret tex på en 60cm dyna skiljer ca 4cm,m.m listan kan göras lång när jag på talade detta för boban så hotade han oss och vägrar åtgärda pga att min fru fixat den som var för lång m.m kan skriva bok om detta om ni vill mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cinc 6 Postad 1 September , 2011 Du behöver inte skriva en roman om detta! Men beskriv gärna lite mer utförligt vad som inte är bra. Bifoga bilder så uppfattas du nog som lite mer seriös i din kritik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 1 September , 2011 tyckte jag var tydlig ! dom som vill maila mig så bifogar jag bilder mailväxlingen med ovan nämnda företag så får ni se hoten från detta företag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 1 September , 2011 Sorry. Missade datumet. Men inlägg nr 1 var det. Det är ju upp till var och en vad man tycker, men om det hoppar in en helt okänd från gatan och vräker ur sig något så lär man inte ta det på lika stort allvar som om det är någon man känner. Överfört på ett forum så kanske man tas på större allvar om har ett lite större antal inlägg än 1. Ser gärna att du visar alla hur personen du har haft kontakt med formulerar sig. Jag älskar när konsumentmakten på internet sänker oseriösa företag (det har hänt förr...). Du kan ju ta bort namn och andra kontaktuppgifter om du vill göra det mindre känsligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 2 September , 2011 Tja, du ute och seglar som du kallar dig i detta forum. Jag skall försöka att svara på detta så du får svar i alla fall, igen! Mycket i livet är som en skillsmässa, det finns två sidor av allting! Sedan kan det ju vara intressant att höra andras åsikter också. Man kan inte hålla på i 15 år utan att någon blir missnöjd, tror jag? I det sista mailet du skickade till mig i Maj så hade du provat alla dynorna i båten och det var en ( 1 ) liten dyna som inte var bra Detta glömde du att berätta! Vi åtgärdade denna och körde sedan från Göteborg till Lilla Edet för att möta upp dig med denna dyna, en sträcka på ca, 14 mil fram och åter. Detta glömde du att berätta! Du ringde mig efter ett antal veckor igen och sa att den lilla dynan var fortfarande inte bra men nu har min fru sytt om denna och vi önskar betalt för att hon har gjort denna ändringen!!!!!!!! Detta glömde du att berätta! Jag har talat om för dig vilka regler som gäller enligt Konsumentverket bl.a att man ALDRIG får , som i detta fallet , ge sig på och göra ändringar själv utan detta skall lämnas till hantverkaren för åtgärd och om man inte kommer överrens så SKALL DU ta kontakt med Konsumentverket så dom får vägleda dig som kund. Jag hänvisade dig till deras hemsida och till att ringa dom så du fär reda på hur det ligger till. Detta glömde du att berätta. Jag kommer hem från en kortare resa och tittar på en av mobilerna som jag har för att se efter meddelande. När man ringer och ingen svarar eller det är upptaget så kan man lämna ett meddelande. Du har då ringt mig; 30 Aug kl; 6 gånger! 31 Aug; 8 gånger 1 Sept; 4 gånger! Detta har jag inga kommentarer till det får tala för sig själv. Jag har aldrig hört talas om att en kund har ringt till ett företag på detta viset någon gång. Detta glömde du att berätta! Vi har ALDRIG efter dessa 15 åren lämnat en kund i sticket utan har det varit någon justering som behöver göras strax efter jobbet är klart eller efter 1 år, ex.vis om knapparna skulle lossna så är det bara att komma in till oss och få detta åtgärdat, detta gäller SAMTLIGA kunder och ALLA har fått dessa ord med sig på vägen hem , utan kostnad naturligtvis! ( MEN, även för oss finns det gränser och detta är ett sådant fall! ) Dessa ord har även du fått med dig hem, när vi lämnade dynan i Lilla Edet! Men detta glömde du att berätta! Jag anser att vi har gjort allt för dig som kund och detta ärende är nu avslutat från våran sida. bobban P.S. Till dig som har en missilkompis så har även han / hon fått med sig dessa ord på vägen från oss! Så det inlägget tar jag inte seriöst som du kanske förstår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 2 September , 2011 Jag glömde naturligtvis att fråga; när din fru fixade denna dyna hur många till fixade hon? bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 2 September , 2011 hej igen bobban en dyna har hon fixat den som var 1dm för lång!!! förstår ej hur du tänker men det är upp till dig dom vill se hela vår mail växling vidar befodrar jag gärna så får dom som vill bedöma själva kommer även att lägga in dessa varningar på husvagnsforum m.m men som alla väljer själv var dom får sina dynor upp sydda mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 2 September , 2011 hej igen dom flesta andra dynor är tyvärr utan räddning då skummet är så skevt skuret brödkniv? du har inte ens viljat kolla in vad ni har gjort o hur dåilgt dessa passar!!!!!! mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 2 September , 2011 Jag tycker nog att uteochseglar är ute och cyklar om han inte inte lägger in mer info i denna tråd som styrker det han försöker påvisa. Låt alla se hur jobbet ser ut och låt var och en avgöra vad man tycker om det. Helst bilder. Och det vore intressant att se vilka formuleringar du anser vara hot från företaget i fråga. Har man sagt A får man säga B. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 2 September , 2011 Hittills har det i denna tråden inte kommit fram någonting av fakta som skulle få Yvonnes Sytjänst att framstå som oseriösa, har personligen sett många jobb från detta företag som har sett strålande ut, jag tror knappast att företaget skulle kunna leva kvar om det är som trådskaparen skriver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 2 September , 2011 hej maila mig så skickar jag över alla fakta jag har och bilder visar mer än gärna upp båten för dom som vill mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 2 September , 2011 Jag har några frågor: Om man får 18 telefonsamtal till en mobil som tillhör företaget, kan det bero på att kunden inte är nöjd?? Vad hjälper det att gå till konsumentverket? Om kunden i fallet ovan inte får hjälp och rättning, vad skall KOV göra? Min Misilkompis kommer aldrig tillbaka till Er, och själv kommer jag inte ens att fundera på att använda detta företag. Vem är Yvonne förresten? /Peter Senast ändrad av Misil163 | 02 september 2011 | 09:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 2 September , 2011 Men lägg in all info här för fan. Inte vill jag sitta och maila . Jag vill läsa här och nu om vad som hänt. Va fan e´ problemet. Släng upp bilder m.m . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 2 September , 2011 Håller med. Om du inte är beredd att visa alla något som stöder dina påståenden borde du inte ha startat den här tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 2 September , 2011 skall försöka få info under helgen åt alla somverkar sugna på ha en riktigt trevlig båt helg allihopa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 2 September , 2011 skall försöka få info under helgen åt alla som verkar sugna på ha en riktigt trevlig båt helg allihopa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forgusjens 0 Postad 2 September , 2011 Så olika man kan uppleva saker! Gjorde affär med Yvonne Sytjänst HB för några år sedan på en uppsättning dynor till båten. Någonstans kring 25000:- totalt. Är nöjd med den affären! Visst kände jag kanske att det var lite si och så med bemötandet, men slutprodukten motsvarar precis det jag betalade för och förväntade mig. Som vanligt i affärer, man få det man betalar för. Jag gjorde en detaljerad förfrågan på vad jag önskade till ett antal företag. Svaren utvärderades och Yvonne Sytjänst HB svarade med ett bra pris , jag bedömde att de kunde leverera en produkt som motsvarade mina förväntningar. Det blev affär och jag är mycket nöjd med utförandekvaliteten! Du som hänger-ut leverantörer på detta sättet skall kanske reflektera lite över dina egna tillkortakommanden avseende tydlighet i Din egen delaktighet avseende uppmärkningar, tydlighet i måttsättning osv. Kritiken via ett publikt fora som detta är förödande för en småföretagare i en trång nisch som båtbranschen. Du kan ju oemotsagd sänka en hel företagsamhet! Myntet har alltid två sidor, kanske har Yvonne Systjänst HB gjort en tavla i ditt fall, men jag hoppas med detta inlägg balansera att det finns åtminstone en nöjd kund! MVH Jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cinc 6 Postad 3 September , 2011 Yvonnes sytjänst har nog inte tagit så mycket skada av uteochseglars anonyma vilda rallarsvingar. Däremot står väl inte uteochseglar så högt i kurs skulle jag tro..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 3 September , 2011 Det finns fler nöjda kunder! För ett par år sedan lät jag Yvonnes Sytjänst klä om samtliga sittbrunnsdynor till en Storö 34 som jag hade då. Resuktatet blev så fint att jag nästan inte vågade använda för att inte slita i onödan på dom. Jag var mycket nöjd med kundmottagande, utförande, pris och resultat. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 4 September , 2011 Inlägget borttaget av Olle Sjökvist, ansvarig utgivare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 4 September , 2011 Som andra tidigare sagt så borde du sätta in lite kort på dynorna, svårt att ta ställning för eller emot utan kort. Berra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 4 September , 2011 wow, det var inte profsionella mailsvar från en företagare jag läser . Blir lite fundersam på bobbans inlägg Man kan inte hålla på i 15 år utan att någon blir missnöjd, tror jag .. Jag vill mena att man inte kan hålla på i 15 år utan att lyckas klanta till det ordentligt någon gång! Bra om uteoseglar kan visa lite bilder så vi kan få en uppfattning om substansen i ärendet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 September , 2011 Saknar fortfarande info! detta var ett mail enligt dig, men bobban kanske kan klippa ut sitt svar så vi får sanningen, detta kan ju lika gärna vara taget helt ur sitt sammanhang! var finns bilderna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 4 September , 2011 Snälla bobban, säg att du inte har skrivit det där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser