Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Jes_

Båttrailer

Rekommendera Poster

Ska ha tag i en trailer till min 6 meters Bella med utombordare. 

Som nybörjare är jag lite bekymrad att köpa något som inte fungerar.

Det finns en del begagnade att köpa på, bl.a Blocket men i regel saknas relevant information. Ofta skriver säljaren lite om vikterna men när det kommer till längd blir det mest öken. 

Jag läser ibland, för båt ca 6 meter, men när jag kollar motsvarande modell mot tillverkarens hemsida är oftast max 5,5 meter som gäller.

Jag undra lite omkring hur tokigt det kan bli om kärran är lite för kort, låt oss säja 50 cm?  Mitt transportbehov är ca 10 km / 2 ggr år .. 

Lite goda råd från erfarna tar jag tacksamt emot!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ska ju ädå köra ca 1 mil med båten känns lite bättre att ha en båtvagn som är snäppet större än en som ligger precis på gränsen. Det du behöver är egentligen bara en obromsad vagn 1mil fixar man att köra i 30km. Båt och Trailer har en vagn som heter 1300 har haft en sån det är en mycket bra vagn.Tar båt upp till 6,5m och 1300 kg. Vagnen som är snäppet mindre fixar också din båt men det är på gränsen den heter 1000. Skulle rekomenderat den om du bara skulle kört några 100m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att om du köper en trailer som inte passar längdmässigt så kan du få problem med att hitta rätt kultryck!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...