Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
GurraGas

Mercury 50hk 4-takt 08:a startar direkt och stannar direkt

Rekommendera Poster

Hej!

Var  ute och fiskade med båten. Allt fungerade som det skulle. Efter ett stopp efter några timmar så startade motorn direkt och dog efter 1 sekund. Provade igen och samma sak hände. Efter att ha prövat 15-20 gånger så låter jag den vara 10 min och då startar den direkt. och går hela tiden. 

Detta har inträffat en gång senare men på 3 försöket startade den och  gick. Har kört 5-6 gånger efter att problemet uppstod första gången och bara haft problem en gång. Kan det vara något bränslerelä som spökar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du några startspärrar typ Nautilock el. liknande? Jag har varit med om att två Nautilock har strulat...

I övrigt så har Mercury haft lite problem med bränslepumpar på 40-50-60hk maskinerna (pumpen som drivs av en nock på kammen) Kolla om det funkar bättre om du pumpar på blåsan. (De här problemen ska vara åtgärdade genom servicemeddelanden men serviceverkstan kan ju ha missat?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade blåsan då men att pumpa på den gav ingen skillnad. Även bensinfiltret så ok ut. Svårt när felet inte är konstant. Blir mer fiske i höst så man får väl se om den går som den ska eller inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...