Pivve 0 Postad 26 Augusti , 2011 Hejsan alla Kaptener ! Jag har nu bestämt mig för att köpa en Daycrusier, och det lutar åt en Sea Ray ! Är det något jag begöver tänka på ang motorn då dom har några år på nacken ? Tack på förhand/ Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svedero39 0 Postad 27 Augusti , 2011 Läs det här inlägget om V8:or. Det som står där gäller även för V6:or http://www.maringuiden.se/forum/;thread=406317 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 28 Augusti , 2011 Pålitlig motor inga större konstigheter finns lite normala förslitningsdetaljer som kan var bra att veta om de har bytts eller inte. På motorn är det kyllimpor och knän och har förgasaren renoverats ? Om inte så kan det vara värt att kosta på båten en förgasarrenovering, går lite bättre o snålare efter en sådan. När det gäller drevet när byttes bälgar och växelwiren ? och impellern hur gammal är den ? . När du provkör känn så att växlarna går in mjukt och smidigt gör de inte det så kan det vara växelviren som kärvar. Titta på propellern så den ser juste ut, en reservpropp brukar normalt följa med om inte pruta mera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser