Kennyboy 0 Postad 24 Augusti , 2011 Skulle behöva råd och tips ifrån folk som har kunskap om dessa båtar. Jag funderar på att köpa någon utav dom här men jag vet inte vilken?! Vilken är bäst? Priset verkar vara detsamma för båda. Den ena tror jag har motorn 5,0 och den andra 5,7 så jag antar att bränsleförbrukningen är nästan densamma? Jag är ute efter årsmodell runt 1999. Vilken bör jag ta och varför? Tacksam för många svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freerole 0 Postad 25 Augusti , 2011 Jag köpte ny båt precis och valde då bla mellan Bayliner 245 eller Sea ray 240 Sundancer. Jag provkörde båd båtarna och var ganska någran i utvärderingen. Jag tyckte båda båtarna var bra, gillade att Bayliner har stora rutor på sidorna som gör att det blir ljust och fint inne i ruffen. Det är Brunswick som äger både Bayliner och Sea ray där Bayliner är billigare båt att bygga än Sea ray. Jag tycker man märker det på visa detaljer i båten så som dörren till ruffen (som är väldigt enkel i Bayliner), att det i Sea ray finns material i hålrum mellan skroven som gör att den inte skramlar lika mycket. Motormässigt, styrning och annan utrustningen är det ingen skillnad på i båtarna. Så jag tycker att Sea ray känns mer välbyggd och därför valde jag att köpa en Sea ray 240 Sundancer från 2004 och är jätte nöjd med den. Bästa båt jag haft! Men testa båda båtarna och se vad du tycker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser