Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
perlar

Smörja gasreglage Yamarin

Rekommendera Poster

Hej alla båtmänniskor.

Jag har en Yamarin 58BR 2007 som jag ska smörja upp kablarna till växel och gas som jag tycker går lite för tungt. Nu undrar jag om någon kan tala om hur jag får isär gasreglaget för att komma åt att smörja upp det?

Försöker lägga in en bild på reglaget.

Tack på förhand. // Perlar

post-10019000-1394236805,9084_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ingen manual till reglaget, jag har en äldre modell, 2005 och där finns lite skisser på hur reglaget ser ut innanför skalet, Min beteckning på reglaget börjar på 6X0.

Manualen heter 6X0-28199-W0, kolla om du kan hitta liknande nummer och sök på nätet så tror jag att du hittar manualen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just det smart. Jag googlade på reglagets nummer och hittade sprängskissen på det.

Nu ska det nog gå att få loss det.

Tack så hemskt mycket för hjälpen. :-)

//Perlar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om det är samma typ av rörkanaler där alla kablar och gasvajrar går i din båt som i min 64 dc, men jag råkade ut för att upphängningen rasat ner och detta medförde att gasreglaget kändes trögt. Jag har ett fack under gasreglaget som går att skruva bort och där kan man kika in och se om allt står rätt till!  :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även jag har drabbats av nerrasad riggingslang mellan förarplats o motorbrunn på min 64 och detta verkar va en liten 64-sjuka. Kanske gäller den även 58. Problemet är att slangen bara är glest fastsatt med alldeles för klena buntband o dessa brister efter ett par skutt i vågorna..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen. Jag har också ett fack som jag redan hade tagit loss så jag kollade mina rör och dom sitter inbakade i fogskum så det verkar sitta stadigt. yes

Tack än en gång för hjälpen boys. smiley

Senast ändrad av perlar | 26 augusti 2011 | 13:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... tack för tipset! Reglaget i min 64:a är segt som kola. Lär vara samma problem här.

Hälsar

Bosse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...