Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
DavidN

Köpa spinnakerstrumpa, vilken & var?

Rekommendera Poster

Tänkte köpa en spinnakerstrumpa och skulle behöva råd om vilken och var?
Har hittat royal marin och boding, finns det andra? Har också läst att vissa verkar vara sämre än andra, fastnar etc, erfarenheter av detta? Till saken hör också att jag gärna skulle vilja ha den snarast.
Mina kriterier är alltså, bra funktion, snabb leverans och gärna ett bra pris såklart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har den från Royal Marin och är mycket nöjd. Har alltid fungerat som den skall, inte fastnat någon gång.

Bra beslut att skaffa strumpa! Har inte ångrat köpet en enda sekund. Gör nedtagningen till en barnlek, även i hårdare vindar.

/R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har den nya modellen från Royal Marine och min kompiss har den gamla. Vi är båda väldigt nöjda, även om han anser att den nya med oval tratt är lättare att använda. Det blir en något större öppning och där med lägre friktion med den nya tratten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JAg har Royal Marins nya och är nöjd med den. Måste dock dra lite i spinnakern när jag hissar för att det inte skall korva sig. Inget stort problem när man vet om det. 

Seglar ofta med bara spinnaker, dvs utan stor eller försegel och det känns tryggt när man snabbt kan ta ner den.

Enda nackdelen är att jag ibland låter den sitta uppe för länge och då sliter det rejält i själva strumpan när man ska ta ner den i över 10 m/s.

Senast ändrad av saltpeter | 23 augusti 2011 | 19:19

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...