Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
ahle

Förslag motsvarande Aquador

Rekommendera Poster

Om ni nu är insnöade på Aquador och vill betala ett par hundra tusen mer bara för att det står Aquador på båten så lägg ett bud på en Aquador 28. Finns många till salu och det är nog inte omöjligt att få en för 1 mille. Om den sen inte finns i rätt stad så finns det fraktbolag som inte gör annat än att transporterar båtar land o rike runt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insnöad på Aquador? Vart får du det ifrån? Jag ville ha tips på båtar som inte är Aquador men uppfyller min kravlista, Aquadorerna gör det men kostar mer än dom borde, så därför skapade jag den här tråden för att få fram tips på båtar om INTE är Aquador.

Flipper 787 verkade vara ett vettigt alternativ i våras när vi började leta oss fram. Dock så fanns det inga nyare än 2003-04, måste väl ha slutat att tillverkas då. Den enda jag hittar i Sverige nu är en 96:a på blocket, så den går helt enkelt bort. Dock ett bra tips. Otroligt bra planerad båt för den svenska sommaren, om man kunde önska till nått på den så vore det väl en öppning ner till badplattformen. Har läst recensioner om den också och får högsta betyg, så synd att den inte fortsatte tillverkas några år till. Då hade vi förmodligen varit ägare til en 787 nu.

Mycket bra tips, om ni kan fler båtar i den klassen fortsätt att tipsa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har läst din tråd och förstår vad du menar men inte hur du resonerar, om man säger så.
Om du nu tycker att denna Flipper uppfyller dina krav så väl, varför ska den då direkt gå bort för att den är äldre? Vad tror du ska hända med denna båt jämfört med en nyare (bortsett från att du inte skulle förlora lika mycket pengar)?
Dieseln hade väl gått 450 timmar... Om den är skött så är det ingenting. Man kan ju kolla bl.a. intercoolern. Om drevet skulle vara dåligt så vad kan du åka på? 20-30k på sin höjd... Hur båtens skick är i övrigt, som dynor, klädsel etc, kan ju några av dina sinnen avgöra.

Jag  har givetvis ingenting med annonsen att göra. Däremot har jag nästan alltid köpt äldre båtar.

/Zwen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla in Beneteau Antares 880 på Flytande båtmässan Allt På Sjön i Gustavsberg 2-4 September, den har det du vill ha och kostar under miljonen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är du i Gustavsberg denna helg så titta även på Inter 9000. Vi kollade på den på förra årets mässa och rankade den efter Saga. Såg några beg på Blocket nyss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, det var en favorit även för vår del när vi letade båt.  Den föll på priset (ny båt).

Gå in o njut av inredningen, trälukten är en härlig kontrast till andra nya båtar som mest luktar plast o lösningsmedel. Känns som en båt som håller i form o funktion i decennier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

I våras bytte vi vår Bella Falcon 26 mot en Inter 9000. Stor skillnad i utrymmen trots att det inte skiljer mer än några fot i storlek. Finns en på Blocket för under miljonen, dock från 2004. Men eftersom det är dieselmotor så bör inte vara något problem om den är i bra skick.

http://www.blocket.se/skaraborg/Inter_9000_35653922.htm?ca=11&w=3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla tips i tråden, men det är till 99% besämt att nästa båt blir en Aquador 28 c. Med tanke på pris, kvalité, planering samt motor så kommer vi fram till att det är den båten vi ska ha. När rätt objekt dyker upp så slår vi till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...