Lore 0 Postad 20 Augusti , 2011 Har försökt hitta statistik över köpeskilling för olika båtmodeller, bland annat Windy 27. 1. Någon som har uppfattning om vad en Windy 27:as marknadsvärde bör ligga på idag. Naturligtvis är skick och utrustning sådant som kan diffa från båt till båt - och påverka priset. Men om ni tänker en i bra skick, standardutrustning och med en KAD 44. 2. Har någon tips op en sådan hemsida som listar köp av båtar (motsvarade som finns på fastigheter)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svedero39 0 Postad 21 Augusti , 2011 Sålde min Windy 27 för 2002 för 355 KSEK. Ägaren efter bytte kapell, dynor stolar, stoppade i ny värmare och sålde den 2009 för 440':- (tror jag). Jättesvårt med prisbilden då det finns så få 27:or på marknaden. En av anledningarna till det lågaantalet var att den var så dyr mot det mesta andra som såldes under samma period. Om du kan få fram en Alla båtar från 80-talet så har jag för mig att prisbilden var sådan att du fick 1,5 gånger Nimbus 26 för priset av en Windy 27. Båten är verkligen en kanonbåt både i funktion och kvalitet. Lite fundersam på hur bra KAD 44:an orkar med båten då båten är tung och har ett kraftigt V-format skrov vilket gör att den börjar gå som bäst i sjön då den för marcha strax under 30 knop och alltså har en kraftig planingströskel som den behöver kraft för att ta sig över. Det finns en till salu med trasig motor (41:a) som ser väldigt fräsch ut. Kanske det är ett alternativ att fixa ett bra pris på den och stoppa i en D4-300 istället :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lore 0 Postad 25 Augusti , 2011 Svedero, vad var det för motorer/motor 2002? När nästa ägare sålde, var det samma motorer/motor 2009? Skillnad på vikt D4 vs KAD44.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svedero39 0 Postad 26 Augusti , 2011 Hej. Då jag köpte båten så satt det två stycken 200 D-åttor i den. (GM 305 V8 på 200 Hk). Jag köpte två stycken longblock 350 från Hansen som grejerna runt flyttades över på. Båten såldes även vidare med den installationen. Viktmässigt så har jag för mig att KAD44 och D4 ligger jämförbart, vilket dom också gör på litervolym. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser