Gå till innehåll
tisdag 08 april 2025
Lasse_W

Är det för dyrt?

Rekommendera Poster

Tanums komun har höjt gästhamnspriserna, i Fjällbacka, till i mitt tycke ockerpriser. En gästnatt med el kostade 380 kr. Sedan har de satt kodlås på alla sopkärl, vilket resulterar i att soppåsarna hamnar vid sidan av sopkärlen. Man kan tro att de försöker få bort båtturisterna. Grebbestad var inte så mycket bättre 330 kr för en natt, om man gick och betalade i maskinen som stod vid hamnkontoret, annars tillkom en serviceavgift på 50 kr om betalningen togs upp vid båten. Är det bara jag som är gnällig, eller tycker ni andra som mig,att man inte får valuta för pengarna. 

Mvh. Lasse liten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Västervik tog 320kr m el... där är smärtgränsen nådd sedan länge...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snart är vi uppe på hotellpriser, trots att man får stå för mat och husrum själv!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Första gången jag blev chockad över en hamnavgift var när jag besökte Anholt i mitten av 1990-talet.

De hamnavgifter man tar ut på vissa ställen får vi nog vänja oss med. Det som är possitivt är ju att även norrmännen får betala - och dom är många i norra Bohuslän.

Hade vi Svenskar inte varit så dumma och flata hade vi tagit ut en safftig bro och tunnelavgift på E6;an också. men vi tycker ju att det är helt ok att vi själva via våra skattsedlar betalar för norrmännens transporter. En semestervecka med bil i Norge kostad mig ca 2000 kr i såna avgifter. I Sverige hade det varit gratis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl ett typiskt fall av efterfrågestyrd prissättning. Med min begränsade erfarenhet av tillgängligheten på plats i gästhamn här på väskusten så tycker jag nog att det var mindre trångt i år, så för att svara på din fråga verkar pris och efterfrågan vara i hyfsad balans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...