Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Leotor

Intelli- vaddå?

Rekommendera Poster

Har skaffat en Eagle Intellimap - men är uppenbarligen inte tillräckligt intelli själv ...

I bruksanvisningen hävdas det att man automatiskt skall få upp kartan från sitt kort, men det verkar vara en överdrift. Jag har pillat i mitt kort (som täcker Kullen till Karlskrona), men inte sjutton kommer det upp på skärmen! Går jag till browse-menyn så erkänner GPS:n villigt att kortet sitter i och namnger det med rätt sifferbeteckning - men hur får jag upp det på skärmen...?

Leotor

teknikidiot

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min skulle man välja att hämta kartdata från kartan på kortet, minns inte exakt hur det var formulerat. Annars kommer världskartan upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo - nog kommer världskartan upp alltid! Det finns förstås en browse-funktion som tydligen är knuten till kortet - men allt jag hittar där är en delete-funktion - och den är jag INTE sugen på att prova. Vem i helsicke vill deleta ett svindyrt kort, förresten? Varför finns den  funktionen överhuvudtaget...?

Nåja, jag får gräva vidare i browsefunktionen - förmodligen skall man tanka ner informationen därifrån, även om jag inte fattar riktigt hur det går till. Kommer tid kommer råd ...

Hälsningar och tack för hjälpen,

Leotor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tryck på Meny 2 ggr. Sen kan du välja kartdata och där letar du upp att den ska visa dit sd kort.

Är inte riktigt 100% säker..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, vem är 100 procent säker ...?

... men jag provar gärna, och blir desto gladare om det funkar. Tack!

Leotor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...