Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
Monaco2

Evinrude Lark 40hp 1770

Rekommendera Poster

Hej! Jag har nyligen köpt en sådan motor.1970 års modell med Elväxel o elchoke, jag har ett selektrick reglage men ej någon kabelhärva, ingen panel med instument och chokebrytarn heller, är det någon som känner till något om denna motor och ev var man kan köpa delar vore det toppen. Mvh Peter.

Senast ändrad av Monaco2 | 15 augusti 2011 | 21:56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var en antik motor du skaffat..! wink

Kanske finner något i någon utgrävning någonstans.. annars så gjorde inte den norskfödde amerikanen Ola Evinrude sin första utombordsmotor förrens 1909, då han tydligen tröttnade på att ro efter glass långa vägar, till sin älskade. :-)

Det du kan göra är väl att kontakta någon evinrude återförsäljare, båtskrot eller göra som jag gör.. go overseas. Kostar mindre och det mesta om inte allt finns.

Här är ett tips, om delar till motorn.. men de kanske har reglage m.m. också?
Välj motornummer bara.

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?&lvlCode=3&pCode=M0013771&path=BRP~A0000023~M0013760~M0013771&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för länken Daniel, det går nog att loda vidare därifrån för att hitta reglage och panel, jag brukar inte göra det enkelt för mig, men det är kul när man lyckas om det varit motigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beggade delar kan du nog finna hos CarolinaE här på forumet.

Hon verkar ha en hel del godischeeky

Senast ändrad av cinc | 17 augusti 2011 | 20:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Carolina! Jag undrar du måste väl ta lite % på landad fångst av storfiskarnasmiley När det blir dags att kolla delarna, vilket håll kör man,norr, söder el väst, jag bor i avkroken Västervik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...