inthepark 0 Postad 12 Augusti , 2011 Hej är väldigt ny här på forumet och tänkte om man kunde få lite hjälp av lite båt kunnigt folk Nu är de så att jag är intresserad av en båtmodell Bowrider, och de finns lite olika tillverkare som gör dessa båtar. Har kollat runt lite på Baylinerbåtarna men har fått höra mycket ont om dem, dålig kvallite, bra tills de går sönder sen helt värdelösa, mätare å dylikt fungerar ej som de ska. mm. Väldigt snygga i design dock hehe. Sen har jag kollat lite på Sea ray, vilket ska vara stäppet bättre i kvallite, men de görs på samma ställe tror jag? aja finns fler men orkar ej rabla på mer. Har en budget på ca 120 tusen vilket kanske är lite? Har alltså tänkt å köpa en begagnad båt. Nån snäll person som har lite tips och ideér vid ett sådant här båtköp. 5-6m ska båten va:) Mvh Mark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
24-seven 6 Postad 12 Augusti , 2011 Har du funderat på om du vill ha utombordare eller inombordare? de mindre modellerna har utombordare. Vad skall du göra med båten, om du t.ex. skall åka wakeboard kan det vara bra att köpa en båt som redan har wakeboardbåge. Jag tror inte det spelar någon större roll om du köper Bayliner, Sea Ray, Chris Craft, Four Winns, Regal, Wellcraft eller något av de andra större tillverkarna av Bowriders. Det är fortfarande samma motorer och drev i alla ovanstående. Tycker inte du skall lyssna så mycket på de som pratar illa om Bayliner. Bayliner har blivit lite av en allmän syndabock för den något lägre kvalité som amerikanska båtar hade förr, detta för att de är en av de största tillverkarna. Lycka till med ditt båtköp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inthepark 0 Postad 7 Oktober , 2011 Utombodare/innombodare har ingen större betydelse. Sen när du säger älder modeller, hur gamla då? Så det är inga konstigheter med att köpa en Baylinerbåt? Till skillnad mot andra båttillverkare? Kan också nämna att båten ska gå i havet. Ja båten ska användas för vattenlekar, men också till kortare utflykter och kanske lite fiske om båten tillåter det. Nån person som äger en bowrider som vill göra ett utlåtande och kanske säga några fördelar/nackdelar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ok3084 0 Postad 7 Oktober , 2011 Hej, Har du kollat in tex Bella 512 excel eller Yamarin 5150 båda med utombordare. Ligger kanske lite högre än 120000kr men det är prutläge just nu så några bör kunna gå för din budget. Om du ska ha inombordare kolla lite på Mariah, ChrisCraft eller Wellcraft, trevliga båtar. Tycker dock du ska kolla så motor är i bra skick, betala gärna lite extra och anlita en besiktningsman. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser