Gå till innehåll
torsdag 26 september 2024
Pippin

Båttvätt - tips mottages tacksamt!

Rekommendera Poster

Har köpt min första båt i år, inget märkvärdigt utan en styrpulpetare på 6m. Det jag funderar på är om det finns något bra sätt att göra när det blir dags att tvätta båten, det går väl att göra arbetet när den ligger på trailern men kunde man komma åt smidigare vore det ju bra.

Båten är ju inte jättestor men den väger ju ändå sina modiga kilon så tips mottages tacksamt!! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var menar du att du vill tvätta? Under vattenlinjen eller hela båten? Har du båten vid någon marina? I närheten av någon båtbottentvätt?

Lite mer information krävs nog för att kunna ge något tips. Tänk på att på forum så är det viktigt att ge så god information som möjligt angående problemet man har...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag var otydlig i min fråga, det är givetvis botten jag menar. Till vardags har jag den vid en brygga i en insjö och har därför inte tillgång till någon form av lyft utan när det är dags att ta upp den har jag bara trailern att dra upp den på och väl där så blir ju ganska trångt om utrymme att komma åt för att tvätta o vaxa botten. Det går ju givetvis men om någon har något smidigare sätt att fixa det så är det ju bra :D

Någon båtbottentv ätt har jag ej lyckats hitta i närheten.



Senast ändrad av Pippin | 11 augusti 2011 | 15:33

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...