Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
BobbyE

Är det 88 SEA man ska ha som navigator till iPad/iPhone

Rekommendera Poster

Jag har sökt och läst men finner inget solklart svar, det kanske inte finns?

Min fundering är helt enkelt om det är 88 SEA som man ska köpa som navigator till sin iPad/iPhone, om man bortser från att den är lite dyrare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan du ställer är lite vagt ställd , beror ju helt på vilka krav du har.

Vilka updateringar du förväntar dig, Fler kartblad än bara Sverige osv.

Sök i forumet och läs i dom trådarna så får du en liten uppfattning om vad folk tycker om dom olika apparna som finns när det gäller sjökort till Ipad/Iphone.

Ett annat tips på en app som jag tror kommer bli grymt bra framgent är den Svenska Sea Pilot som ger dig AIS , AIS-Väderdata s-57 korten osv..

Men som sagt läs i trådarna på forumet som behandlar dettta och bilda dig en egen uppfattning.

Ett gogglande på http://lmgtfy.com/?q=Sea Pilot Stockholms radio kan vara ett steg på vägen.

Känns lite dumt att folk bara statar nya trådar när detta redan behandlas blir ju en uppsjö med samma typ av trådar till slut.

Använd sökfunktionen så kan folk hjälpa dig med frågor i befintliga trådar.

Finns som sagt en uppsjö att välja mellan så lycka till i valet av Sjökorts/Navigerings App.

Trevlig forts. på den Svenska sommaren!

Länk till befintliga trådar om Appar för Navigering Iphone/Ipad

Program tillverkarnas egna sidor:

88 Sea 88 Sea

Navionics Navionics HD (Ipad) (Navionics mobile Iphone)

InavX http://www.inavx.net

Senast ändrad av AndyM | 09 augusti 2011 | 05:29

post-10017819-1394236794,579_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

iSailor har jag kört i sommar, kan rekommenderas. Gratis program, 189 per sjökort  och då kan du ladda ner det om du har fler ipads/phones (vi har 4 och bara betalt ett kort.

Snabbt och lättanvänt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon av apparna som använder sig av roterande sjökort? Navionics gör det inte vilket leder till att norr alltid är uppåt och det är båtmarkören som vrider sig på skärmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du väljer på iSailor, om du vill ha North Up så trycker du det, direkt på skärmen utan att gå ner i någon meny.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Isailor har vart det absolut bästa jag provat. Det är ju inte så konstigt egentligen eftersom det är Transas som står bakom det! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finns den även för iphone? har inte köpt ipad än.. väntar på nästa generation som har betydligt bättre skärm. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill också höra vad ni tycker om Sea Pilot. Tycker man borde får prova Apparna en vecka. Det är ju trist att behöva köpa allihop för att se vilken som är bäst. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten... är det någon av Apparna som har auto guidiance som Garmin?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du har en liten poäng med det hela. vore kanon med iallafall en demo i ett par dagar. 

när jag sökte sjökortsapp så gick jag enbart på tidigare erfarenheter på pc-kort och där finner jag inget som är bättre än Transas!

Kanske dum fråga men vad är auto guidance?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte testat själv men man bestämmer position vart man vill åka och får förslag på en rutt, tydligen kan man t.o.m. välja säkert djup. Om det funkar som det låter så skulle det ibland spara en del jobb och om inte annat är det kul att se vilken väg datorn väljer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...