Elegancej 24 Postad 6 Augusti , 2011 Har en Flipper 580 Cabin med 2 rostfria tankar en för bensin och en för vatten, nu är det så att förra ägaren har använt båda till bensin men jag funderar på att ta tillbaka till orginal och då är frågan går det? att få bort bensinen så tanken blir i så bra skick att det går att ha vatten i den utan problem. Att det är svårt med plasttankar har jag hört men är det likadant med rostfria tankar eller har någon ett mirakelmedel? // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Getz99 0 Postad 6 Augusti , 2011 Lika löser lika, oljeprodukt skall lösas med oljeprodukt. Har du möjlighet att kunna skrubba insidan med matolja? skall du ha vatten i tanken kan du ta upp ett hål så du kommer åt. Tvätta därefter med tvättmedel (Yes) och skollhett vatten. Avsluta med riktigt mycket citronsyra som du låter stå i tanken minst ett dygn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 6 Augusti , 2011 Tack för det känns som att det skulle kunna fungera med dina råd, var inne och fundera på någon syra typ saltsyre eller liknande men citronsyra är ju kanon betydligt trevligare att hållas med. Jag får ta upp ett större hål så jag får ner armen med en svamp så jag kommer åt att torka av med matfett och sedan diskmedel. // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 494 Postad 6 Augusti , 2011 Jag förstår inte varför man ska slabba runt med matolja i tanken, men det är inte alltid man förstår allt.. Vad ska oljan lösa som inte Yes löser? Vill man använda något lösningsmedel är i så fall en alkohol bättre, typ metanol/etanol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConnyGson 7 Postad 7 Augusti , 2011 Som sagt varför inte börja med sprit av ngt slag. Därefter ättika och slutligen bara skölja, skölja och skölja. Kan ju ta ett varv med citronsyra innan sista sköljningen. Spriten blandar bensin och vatten, Ättika tar bort smak och doft. Citronsyran fräschar upp // Conny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser