Maboz 0 Postad 5 Augusti , 2011 Har fått en båtmotor som ett litet projekt, eftersom jag är fattig och inte rädd för att skruva så var det en suverän deal. Problemet är att motorn saknar gnista. Är det någon som vet i vilken ände man ska börja leta fel? Har hittat sprängskisser på nätet och ser att spolen sitter under svänghjulet, så den kommer jag inte åt då jag inte har någon avdragare hemma. Kan man mäta spolarna för att fastställa skicket? Eller är det något annat vanligt fel man ska kika på först? Det sitter två spolar på motorn; en under svänghjulet och en liten box på sidan med tändkabel till stiftet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 5 Augusti , 2011 Jag skulle börja med att mäta upp dödarknappen och eventuellt dödmansgrepp. Det gör du enkelt med en multimeter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maboz 0 Postad 5 Augusti , 2011 Dödarknappen har jag kopplat ur då jag misstänkte den först, gjorde tyvärr ingen skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maboz 0 Postad 6 Augusti , 2011 Plockade bort svänghjulet idag och fotade lite i hopp om att någon kan komma med tips: http://sv.tinypic.com/a/2njg3/3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser