Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
Oscarius

Motorproblem!! Johnson 50hk!!

Rekommendera Poster

Hej, jag var ute och körde min Ockelbo igår.. När motorn plötsligt hoppa ur växel och börja gasa i friläge. Nu går det inte att lägga i en växel utan den bara gasar i neutral. Jag har läst något om brytpinnen men jag förstår ute var jag ska hitta den, om någon kan visa en bild så jag förstår hur den ser ut så blir det no lättare för mig. Tack på förhand!Hej,jag

Senast ändrad av Oscarius | 05 augusti 2011 | 15:02

Senast ändrad av Oscarius | 05 augusti 2011 | 15:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har säkert avgasutsläppet genom propellern och därmed ingen brytpinne.

Möjligen har gumminavet i propellercentrum släppt. Märk upp med en liten färgklick på propelleraxeln och ytterligare en klick radiellt ut från denna på propellerns yttre hylsa/rör, den/det som avgaserna passerar ut igenom. Prova att köra. Om märkena flyttar sig inbördes så har navet släppt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad menar du med att det inte går att lägga i växel?

Antar att du har fjärreglage. är spaken stum eller vad händer när du försöker växla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jagförstårinteriktigthudumenarmedfärgen.propellernroterarintealls?kanditypvisamedenbildellernågot.närjagläggeriväxelnnärmotornärigångsåhänderingetalls.dengassarenbartineutralläge.reglagetfunkarkanonmenväxelnläggsintei.jagmisstänkerattdetkanskeärnågotmedväxelhuser.tackförerhjälpänsålänge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Verkar som vi har precis samma problem...har nu plockat av växelhuset på den Evinrude 70hk det gäller i mitt fall och detta ska lämnas in på reparation/felsökning i morgon. Återkommer med mer info när jag vet mer!

Sjöberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...