NikEdl 0 Postad 5 Augusti , 2011 Har skruvat ihop en Mariner 60hk från mitten av 80talet, Har nu gnista på alla stift efter att jag bytte CDI boxen, men gnistan verkar inte komma på rätt cylinder. Svänghjulet var helt demonterat när jag köpte den, centrum är bultat löst mot toppen av hjulet. Vad är det som ger gnista på rätt ställe, och vad är tändföljden på motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 5 Augusti , 2011 Du har tre triggerspolar under svänghjulet. För att ändra tändföljd kan du vid CDI-boxen skifta triggledningarna eller skifta de ledningar som går till tändspolarna. Tändföljden vet jag inte, men bör kunna kollas med en skruvmejsel eller liknade i tändstifthålen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NikEdl 0 Postad 6 Augusti , 2011 Har nu rätt tändföljd, men den verkar tända på fel ställe ändå, kan triggern eller svänghjulet sitta fel? På splinsen kan navet till hjulet bara sitta på ett sätt, men hjulet är bultat på navet så det kan sitta på flera sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser