Soapfish 0 Postad 4 Augusti , 2011 Hej Jag letar efter en båt då jag nyligen flyttat till ett område med båtplats etc. Då jag är helt grön på båtar så tänkte jag höra här om det finns någon som kan komma med förslag på vad jag ska välja för modell. Det jag kommer att använda båten till är sol, bad och även lite fiske. Den ska vara runt 5 meter (16 fot) och gå hyfsat bra. Min budget är flexibel men om den är billig så är det ett stort plus. Jag kan definitivt tänka mig att köpa begagnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Getz99 0 Postad 4 Augusti , 2011 Jag tycker det låter som om du skall skaffa dig en styrpulpetare, finns massor att välja på och är lätta att sälja om man inte trivs med båten. Några tips kan ju vara att skaffa en med självläns så man slipper ner och ösa så fort det regnat, 4 taktare kan också vara ett bra alternativ om man vill fiska och ligga och glida på tomgången och sippa att motorn sotar. Kolla blocket så får du en bra uppfattning vart priset skall ligga. Välj ett märke som är känt så får du igen pengarna när du säljer. Några kända märken: Ryds Höga rodd Askeladden Örnvik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 4 Augusti , 2011 Säger också styrpulpet i Ditt fall. Jag har en AMT 170BR med Suzuki 50 HK fyrtakt som skall säljas. Senast ändrad av sdk780 | 04 augusti 2011 | 22:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 4 Augusti , 2011 En HT-båt typ Ryds Camping, Flipper 575 / 510 är båtar som löser uppgiften utmärkt, dessutom kan man sova över någon enstaka natt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 4 Augusti , 2011 Som sagt så är det bara du som kan välja ..... Men jag hade för ett antal årsedan en micore 490 ,svensk tillverkad, går fantastigt gått i vattnet. Moggan Senast ändrad av Moggan | 05 augusti 2011 | 00:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser