Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
LightHead

Bra verkstad på Tjörn, nära Kyrkesund??

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med min motor, Suzuki DT85 (från 1989). Finns det någon bra mekaniker/verkstad på Tjörn som kan hjälpa mig?

Märkte för någon dag sedan att vattnet från skvallerröret varierar, från nästan inget till nästan kraftfullt, men aldrig så att jag känner att nu jäklar kyls motorn.... När jag låg på 4100varv och hade kört kanske 10minuter så gick motorvarvet ner till 1000, varvid jag drog ner helt och stängde av motorn. Ingen konstig lugt, rök eller annat som jag kunde relatera till varvnedgången. Efter 1 minut testade jag att starta motorn vilket inte var några problem och jagtuffade in till marinan.

Tankar??

Men reparatör är ju prio 1,, tips mottages tacksamt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar, tänkte om det var någon som hade erfarenhet och kunde rekommendera någon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lämnade in min båt på GS Marine i våras och de var helt okej. De strulade lite efter att jag betalat. De skickade en faktura och påstod att jag inte betalat men det löste sig sen. Mossholmes Marina har auktorisation på Suzuki, 0304-675255. Jag har aldrig varit där men kommer nog att lämna in min båt på service där efter säsongen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...