Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Gäst sdk780

Mitt bästa köp, solcellsventilator

Rekommendera Poster

Gäst sdk780

Jag köpte för några år sedan en solcellsventilator från Elfa. Det var sista exemplaret och utgående vara och nu tror jag ingen säljer dessa i Sverige. Jag har sett dom i en katalog i Norge men hittar inte katalogen.

Den blev aldrig monterad utan blev liggande, nu hatr jag haft den på min Coronet sedan i våras och den är helt fantastisk. Då den är lite kraftigare än solcellsvantilatorerna som säljs normalt i handeln så ventilerar den också bättre. Alltid torrt i båten, aldrig för varmt, ingen lukt (den sitter i taket på toaletten). Jag kan t om hänga en våt handduk inne och sen stänga båten helt och handuken är helt torr nästa dag.

Den har fyra standard laddningsbara batterier av  typ LR6 och även efter en vecka utan direkt sol så arbetar den oförtrutet hela nätterna på batteri utan att ens tappa farten.

Tyvärr minns jag inte fakbrikat och namn.

Mitt bästa köp hittills

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nää nää.Nu får du ta teda på vart man beställer en sådan.

Du kan inte skriva om bra grejer sen inte berätta vart man kan köpa dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, bara att skruva loss och leta tillverkarnamnet :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Jadå jadåsmiley

Jag fann en sparad länk och tillverkaren har följande adress men som inte fungerar, hoppas det är tillfälligt.

http://www.sunsei.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag installerade samma ventilator i min förra båt, håller med trådskaparen...den är (var i mitt fall) rikigt bra. Tror dock jag snodde det sista exemplaret då jag gömde den från er andra..hehe.

Mvh Elfanomad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Ja den är väl dyr men så är den egentligen tänkt att sitta på lite större båtar borta over there. Solcellsdelen är större än dom som finns att köpa här hemma men så går den 48 timmar på bara batteri om det skulle vara mörkt så länge.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...