jojosurf 4 Postad 1 Augusti , 2011 Hur mäter man masthöjden på segelbåtar? Är det från själva mastfoten eller mäts det från vattenlinjen där vatten är. /J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aiepatrik 0 Postad 1 Augusti , 2011 Från vattenytan anger båtfabrikanter och det är ju även det som är intressant vid broar. //Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojosurf 4 Postad 22 Augusti , 2011 tackar! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 714 Postad 22 Augusti , 2011 För att slippa klättra kan Du välta omkull båten och mäta avståndet mellan vattenlinjen och yttersta delen av masten. Du får i och för sig inte höjden på det viset utan endast längden, men det borde inte skilja så mycket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 22 Augusti , 2011 Måste bara säga att detta var det roligaste jag läst på mycket länge, precis min humor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 22 Augusti , 2011 Längden har ingen betydelse har jag hört..... Masthöjd däremot... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser