kirre1 0 Postad 1 Augusti , 2011 Hej Jag undrar om någon har någon aninig om varför det är så svårt att få upp båten ur vattnet den blir totalt orkeslös när man lägger i växeln. I friläge så varvar den fint tändningen är rätt,stiften ser bra ut på färgen, ryker inte,tar ingen olja så allt verkar bra! Kan det vara något med bränsletillförseln? Förgasarinställningen jag renoverade den ifjol kanske gjorde något fel för den fungerade dåligt då med. Det är en 2-ports holley 500cc. Tacksam för tips har provat allt känns det som. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 1 Augusti , 2011 Vad är det för båt? Vad är det för motor? Att en motor varavar ur obelastad säger ingenting, en motor kan vara ordentligt skadad men klarar ändå att varva ur utan belstning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 1 Augusti , 2011 det är en vp-572 tror jag men det är inga missljud eller så den låter ok! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 1 Augusti , 2011 Glömde båten är en wellcraft 23! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 1 Augusti , 2011 Orkar den inte varva upp när du lägger i växeln..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kirre1 0 Postad 1 Augusti , 2011 Ja precis men jag tror jag löst det nu det var något sorts membran som satt brevid accelerationspumpen som var kasst bytte å nu verkar det bra inte samma toppfart men det skall väl finjusteras kanske. varvar bara 4300. Förut innan krånglet varvade den upp mot 4900-5000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser