Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
sorken88

Bra sätt att ta bort de gamla pluggarna

Rekommendera Poster

Det måste finnas ett bra sätt att ta bort pluggarna över skruvarna, utan att skada inredningen. Jag har försökt med att borra ett litet hål och sedan försöka pilla ut pluggen. Är svårt och jag är hela tiden rädd för att skada den friska inredningen. Alla tips emotages med tacksamhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar borra ett litet hål och dra in en lagom skruv som bottnar mot skruvskallen, och lyfter ur pluggen.

Om den inte är limmad förstås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade limmade pluggar men gjorde som minbuss fast jag skruvade loss skruven och satte ångstrykjärn emot pluggen ca 20 sekunder, sen snabbt tilllbaks med skruven och drog ut pluggen, nu funkade detta för mig och vet inte vad det var för lim dom var satta med, men ändå ett tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för tipsen. Föregående ägare har nog tänkt att det aldrig behöver tas loss någonting, efter det att han skruvat fast det. Allt sitter som satan i gatan, och jag försöker att inte bli hysteriskangry. Har provat diverse metoder, även de som rekomenderats här.

Som tur är finns det annat att göra, (elsystem, kvarstående målningsarbeten, omdragning av avlopp för vask o s v). Jag har bestämt mig för att 2011 är ett förlorat seglingsår och sjösätter därför i april 2012.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...