666D3 64 Postad 31 Juli , 2011 När vi var vid macken idag hörde jag en motor rusa på fullt varv. Vid intilliggande brygga låg en ny eller nästan ny Merry Ficher längs med bryggan och utanför låg en segelbåt med rusande utombordare och hissat försegel som pressade in båten mot bryggan. De två ombord revade seglet och åkte tvärs över viken och lade till vid en annan brygga. När de passerade mig tog jag ett kort med mobilen ifall något hade hänt. Jag berättade för tjejen inne i kassan om händelsen och några minuter senare kom någon från marinan och tittade på motorbåten. Jag gick dit och han sa att hela utsidan på båten var skadad och att de försökt att dölja den genom att gno in smuts. Jag visade bilden på segelbåten och han hade även hittat ett annat vittne som pekat ut var segelbåten nu låg. Efter en stund kom killen tillbaka med en äldre man som såg rätt skamsen ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 31 Juli , 2011 Dålig ansvarsmoral, men det är nog inte specifikt för segelbåtsägare, eller var det din tanke? Tycker mig se denna attityd på sjön från alla typer av båtägare. Går det så går det. Senast ändrad av pseudonym | 31 juli 2011 | 18:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Juli , 2011 Det var inte min tanke. Vi måste vara beredda på att det kan hända vem som helst och hålla ögonen öppna. Hade jag inte hört motorn så hade jag inte ens tittat åt det hållet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Getz99 0 Postad 31 Juli , 2011 Liknanade händelse hände i Karlstad inre hamn för 2 veckor sedan. en motorbåt skulle lägga ut, två båtar från min. När han backar ut så ser han inte att båten bredvid sticker ut med motorn och han kör på motorn, hans egen båt blev skadad och han märkte att något hände för han skickade farm en av ungarna för att lägga sig på fördäck och kolla om det blev något märke, barnet skrek tillbaka att det är stora revor. Mannen kör bara därifrån som om inget hade hänt? Jag la loss och följde efter, han fattade att jag hade sett hela förloppet och vände tillbaka och kontaktade ägaren till den andra båten. Dåligt uppförande tycker jag men många tycker vist att går det så går det är en bra devis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 31 Juli , 2011 Man blir ju lite häpen när man läser sånt här, att folk inte har kurage nog att stå för vad dom gjort... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 454 Postad 31 Juli , 2011 Har man inte råd (moraliskt/ekonomiskt) att ta ansvar för sina misstag så kanske man ska fundera på att bryggsegla i hemma hamnen. Då gör man inte livet surt för andra som lagt ner både tid o möda på sin båt som säkerligen inte heller va gratis att införskaffa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 1 Augusti , 2011 Men det är väll samma folk i båtar som med sina bilar dunkar upp dörrarna i sidorna på bilen bredvid. Samma kräk. Vem blir förvånad. Svårt att hitta bilar utan bucklor i sidorna. Väldigt få står för vad de gjort och smiter bara från platsen ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
optimisten 23 Postad 1 Augusti , 2011 Mycket dåligt uppförande hos en del,tur att vi ärliga finns som har civilkurage att reagera när något händer våra båtgrannar! Om man skadar en bil och smiter är det ett allvarligt brott,undrar hur lagen dömer vid liknande händelse på sjön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 506 Postad 1 Augusti , 2011 Stormarknadsparkering stressad kvinna med kundvagn ett par små arvingar gärna med egna små kundvagnar. Mot detta ställer vi fina orepade bilar och i den matchen har bilarna inte en chans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser