Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
farbrorbarbro

Ersättningsdrev Alpha one gen 2

Rekommendera Poster

igår va allt klart med de nya se116-drev eller fuldrev som några kallar det. I med båten på med maskinerna, efter någon minut tjuter summern, BB-maskin hög temp. River ner inkommande kylvattenslang insida skölden, startar, inte en droppe vatten. Upp med båten igen, monterande mekaniker gör en yttre koll av slang mm. från drevet, ser ok ut, kl är 1600 fredag, ingen vill jobba mer, båtlös helg igen pga fuldrev? jo det får vi veta på måndag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ett till problem upptäckte jag när jag skulle testköra det andra drevet, det kommer vatten i wiren från drevet vid shiftplattan när maskinen är igång, slutar när den stängs av, vad kan detta vara?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med all säkerhet  saknas o-ringen runt vattenkanalen mellan drev och bälghus. Det händer att den ramlar loss just när man monterar drevet. Då trycks vatten från impellern/drevet in i utrymmet vid växelföraren och upp genom wiren och droppar uppe vid motorn. Räkna med ett wirebyte om det är så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

om det är så vilket de får kolla på måndag, så borde det även vara vatten vid drivaxlen, kan de ta skada av detta? kört i kanske 10-15 min.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om den stora o-ringen i bälghuset, där drivaxeln från drevet går in, är monterad som den ska så ska inget vatten komma in i bälgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok, men hur kan det komma vatten till wiren? infästningen till den sitter i samma hus som drivaxlen vad jag fattar det som?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

angående kylningen så berodde det på stigarröret i överhuset va felvänt, smart av fabriken!? Däremot begriper jag inte vad det läcker in i wiren, oringen på plats när vi särade på drevet? Kan det komma från avgaskanalen om inte växelpinnen är tät?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...