Gäst Trollkula Postad 25 Juli , 2011 Hej. Har nu blivit med en Draco och undrar om någon här vet var man hittar skrovnumret/ID brickan på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Trollkula Postad 26 Juli , 2011 Ingen som vet ????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
materik 2 Postad 27 Juli , 2011 hej har tyvärr ingen aning om just draco men märkningen är iso-standard enligt iso 10087. så skrovnummer enligt den standarden ska finnas på två ställen, ett synligt och ett dolt. men i övrigt kan det sitta var som helst och det bestämmer båttillverkaren. antingen på metallplatta eller ingraverat i skrovet. tänkte tipsa om att kolla utanpå båten, på min båt sitter numret i aktern under listen nästan vid vattenlinjen. så leta utanpå båten också / Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Trollkula Postad 29 Juli , 2011 Okey.. Jag får leta med andra ord... och skicka ett mail till windy kanske, det var väl dem som köpte Draco läste jag någonstans.. Tack så länge /tommie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bcb2904 0 Postad 30 Juli , 2011 Hei ! I min Draco 2500 TC 1985 modell er nummeret påført akterspeilet i motor rommet mellom begge motorene. Hilsen B.Bendixen Lillesand,Norge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Trollkula Postad 2 Augusti , 2011 Då ska jag kolla det.. Sitter det högt, det är nämligen monterat singelmontage i denna för ett par år sedan. /t Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 3 Augusti , 2011 Hej. Skrovnumret bör sitta högt upp nära mitten av båten lite åt babordsidan. I min satt 2 motorer men jag bytte till en o de hindrade inte läsning av skrovnumret. (som iofs var svårläst) //Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser