Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
materik

problem med teleflex styrning som slirar

Rekommendera Poster

hej

har problem med styrningen. teleflex morse mekanisk styrväxel utan feedback, modellen verkar vara 4910. teleflex ratt. yamaha utombordare. problemet är att styrningen ibland går väldigt trögt för att sen lossna och gå lätt. det har blivit värre och värre. 

1 - när jag tagit bort ratten och rattnavet i plast så sitter metallklumpen med splines kvar på axeln/bulten från styrväxeln. se kort. hur får jag bort den ? behöver jag avdragare ?

2 - vad kan problemet bero på ?

väldigt tacksam för tips

mvh mattias

Senast ändrad av materik | 24 juli 2011 | 22:19

Senast ändrad av materik | 25 juli 2011 | 08:53

Senast ändrad av materik | 25 juli 2011 | 09:29

post-2894-1394236781,4365_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag tror att det är mer troligt att du finner ditt problem om du skruvar upp i andra ändan av huset där snäckan sitter. tag loss hela altet med de 4 bultarna så kommer du åt baksidan utan att ligge upp och nedpå i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar. Jo, jag tänkte det också men kommer tyvärr inte åt... tanken var att ta loss den framtill så jag kunde fälla ner hela altet men det är också svårt så länge jag inte får bort metallklumpen. den ska tydligen sitta med en krysskil på axeln. får försöka lossa baktill som du säger på nåt sätt.

/ mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver högst sannolikt en avdragare för att få bort rattnavet, det kan sätta sig väldigt hårt så gör inga försök innan du har en avdragare som passar ordentligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...