Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
optimisten

Hyra ut segelbåten?

Rekommendera Poster

Jag har ibland funderat på att hyra ut segelbåten ca 2 veckor per säsong.Det skulle täcka mina fasta kostnader för båten per år.Funkar det att hyra ut båten?eller blir det mest strul och konflikter? Jag vill gärna läsa synpunkter från både uthyrare och hyrare som är nöjda och missnöjda.

Mvh Optimisten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag bara en erfarenhet att hyra ut vår segelbåt.

Det var till en arbetskompis till den andre delägaren. Rent ekonomsiskt var det ingen fötjänst. Dessutom blev det en del jobb och kostnader för att fixa till de problem som uppstod. Varje båt har sina egenheter och finns det då saker som måste göras på ett speciellt sätt så är det lätta att en ovan missar.

Har faktiskt funderat själv i dom banorna att hyra ut - Med den båten jag har kanske jag skulle kunna hyra ut med skeppare. wink

Fågan har varit uppe i fler trådar.

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=382068

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=378088

Senast ändrad av toaen | 23 juli 2011 | 21:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara hålla med toaen, har en gång hyrt ut båten till en kompis, inga stora problem men den som inte är van vid båten gör lätt fel och orsakar skador som ger mer jobb och kostnader än hyran. Alltså: ingen mer uthyrning.

Däremot lånar jag ut båten till barnen, som är vana att hantera den och de skador som då uppstår får man väl se som att man gjort dem själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla tråden Hyrde båt och seglet gick sönder på detta forum och fundera på om du skulle vilja vara i båtägarens/uthyrarens situation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Lyckades inte skriva i tråden igår (från mobilen). V g se mitt lilla förslag i din brevlåda ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...