Oscarius 0 Postad 20 Juli , 2011 Hej! Jag vill byta min vindruta till min Ockelbo T14. Jag försöker hitta ett företag som kan fixa en helhetslösning i form av Glas och ram. Så det bara är att skruva fast det hela. Vad är rekommenderat, i både pris och kvalité? Är det att fixa allt själv, är det enklast att låta ett företag ta hand om det för en extra slant. Kom gärna med tips och förslag på hur jag bör gå tillväga, samt hur ni har gjort vid ett eventuellt byta av vindruta. Tack Oscar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 20 Juli , 2011 Har du ingen ram? Jag har själv försökt hitta företag som kan fixa en ram. Hittade ett företag i GBG, men de jobbade bara i aluminium och det blev klumpigt. Du kan höra med Hermanssons i Henån på Orust, de jobbar med rostfritt. Kanske kan fixa en ram MEN, det blir nog dyrt. Annars är det bästa att sätta ut annons, köpes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Barton3000 0 Postad 20 Juli , 2011 Jag köpte mina rutor till ruffen från Hönö båtvindrutor AB De rutorna gjordes efter mina mått på min båt. (Skickade ner en ritning bara) Han gör även toprutor. Inte heller så dyr, jag gav 6700 för både babord och styrbord ruffruta, då är dessa öppningsbara. en fast ruta tror jag kostade 1700 moms. Topprutor blir säker lite dyrare dock. Han säljer alu-profil för topprutor på löpmeter med beslag och gummilist, 290kr/m tror jag att det kostade. (Om du vill bygga den själv) Sedan finns Ömetall som gör rutor och ramar i både alu och rostfritt. sök på google på dessa två och kolla lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 3 September , 2011 Kalle på Hönö båtvindrutor gör jäkligt fina topprutor och hans överliggare är inte alls speciellt klumpig. Men om jag inte missminner mig så är det nog Ö-metall som gjorde den rutan original. Och frågan är då om inte Kalle har gjort dom. Han har ju arbetet där sedan urminnes tider tills han startade sin versamhet i början på -2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser