tomtomdj 0 Postad 19 Juli , 2011 Hej, har läst diverse trådar om tomgångsproblem på VP 3,0 GL 135 HK men inga trådar slutar med någon direkt lösning... Finns det någon med denna vanliga motor som lyckats lösa problemet?? När man startar kall motor med chock så ligger den på ca 1500 varv, när man sedan sänker ner för att lägga i backen dör motorn... Efter att motorn blivit varm och man kanske kört en stund i ca 30 knop så ligger tomgångsvarvet på 1300... ligger man och puttrar i ca 6-7 knop ligger sedan tomgångsvarvet på 800-1000 varv... Skall man dra ut pluggarna? eller bara hålla på att skruva på den där jävla fjäderskruven hela sommaren?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 19 Juli , 2011 För att få ordning på tomgången, brukar man vara tvungen att ta bort pluggarna över blandningsskruvarna, och byta till skruvar som går att justera. Vissa förgasare har justerbara skruvar under innanför pluggarna. Jag tror att anledningen till att tomgången blir gradvis sämre, är att det blir beläggning på skruvar och munstycken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser