Grynna 0 Postad 9 November , 2004 Hej på er alla experter ;-) Vi har idag en 5 metersbåt och tänkte byta upp oss till en amerikansk DC, omkring 24 fot. Vi har kollat på Maxum och Sea Ray, och även Bayliner. Årsmodellen kommer att bli 97- eller nyare. Prismässigt så är det frestande att köpa en Bayliner, men... problemen som finns/fanns har som jag förstått att göra med årsmodellerna från slutet av 80- talet. Hur ligger det till egentligen? Skulle behöva en ordentlig förklaring så att sambon känner sig lugn vid eventuellt köp. :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 9 November , 2004 Hej, Kolla denna tråd. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=18633&highlight=bayliner mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tommy Postad 9 November , 2004 Hej Grynna, jag har haft 2 Bayliner, en 2750 -87:a samt en 2355:a 96:a. 2750:n var det lite pyssel med, bland annat listen mellan under och överskrov, den fick tas bort för att tätas, växelföringen var inte heller någon hit, men det som inte var bra klarade man av att göra själv. Däremot så har jag inte gort något med min 2355 -96, haft den i 3 somrar, där funkar allt och den är riktigt snygg! För mig har det varit en problemfri och en kanonbåt som passar våra behov (2 vuxna och 2 barn). Lite förklaring till din sambo: Motor och drev är standardprylar som finns att få tag i på varje marina, (liknande Volvo 240), själva båten är ju bara plast och tyger, och alla tyger och mattor på senare båtar (-91 och framåt tror jag) är polypropylen eller nylon, dvs mögelfria och mycket resistent mot fläckar och solblekning. Spis, kyl är oxå standardgrejer. Allt finns att få tag i om nått mot förmodan skulle hända. Dock att tänka på: Köp ingen båt som ser sliten ut utan se er efter en båt som ser bra eller väldigt bra ut, ni har igen det om ni ska sälja den efter ett par år. Vill du ha mer info om 2355 så maila mig gärna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 9 November , 2004 Håller med föregående. Jag har också en 2355 från 95 och är helnöjd med den. från 94 och framåt ska det inte finnas några kvalitetsproblem om man ska tro experter i detta forum. Snygg är den också! lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spidibot 0 Postad 10 November , 2004 Bayliner & Maxum är nog likvärdiga. Sea Ray en hel del bättre. Efter år 2000 lär B-liner vara OK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Selor Postad 12 November , 2004 Jag har en Bayliner 245 CS som är helt suverän! Mer båt för pengarna har inte jag hittat i alla fall! Selor :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tommy Postad 5 December , 2004 Hej Grynna, har det blivit någon 2355? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grynna 0 Postad 24 Januari , 2005 Hej på er! Nej det blev ingen Bayliner! Däremot en Maxum 2400 SCR -00. Jag kollade på ett par 2355:or men dom var lite slitna och jag upplever finishen lite bättre i Maxum. Men det är ju samma företag som gör dom så det är säkert ingen skillnad egentligen! Hursomhelst så ser jag fram emot en skön båtsommar! Just Cruis´n ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dag Postad 24 Januari , 2005 Bayliner ägs numera av Brunswick i Arlington USA. Kolla på www.brunswick.com. Samma ägare som Sea Ray, Sealine, Maxum och Mercruiser med flera. Problemen som varit är gammla nyheter. Jag har själv en Bayliner 2655 Ciera Sunbridge 2002 (till salu). Båten har samma komponenter som övriga US båtar. Origo spis, kylskåp. Jabsco toa och pumpar. Standar instrument etc. Själva skrivet levereras sedan 10 år med 5 års garanti-överförbar till ny ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser