Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Getz99

Någon som har erfarenheter av Seloc motormanualer

Rekommendera Poster

Har funderingar på att köpa en servicemanual från Seloc för en Yamaha F150 (2005), någon som har en sådan och kan tipsa om am det är något att ha?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Seloc manualerna är ofta väldigt omfattande och innehåller allt från steg för steg guider till sprängskisser.

Jag har köpt både till min tidigare Johnsson och till min nuvarande yamaha.

Manualer i bokformat köper du i USA på webben billigast, vill du ha cd så är tradera ett bra tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, då är det värt att köpa en då, såg att man kunde få  en för runt 200 kr på en amerikansk site. Skall kolla på tradera också, tack för tipset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag föredrar absolut en orginalmanual framför Seloc och Clymers piratmanualer. Dom är röriga då de täcker massa motorer o årsmodeller. Det saknas massa uppgifter o en del är t o m motstridiga mot uppgifterna i orginalmanualen. Nä skippa piratmanualerna o köp en orginal, även dessa går att ta från USA till bättre pris än hemma. O måste du inte ha en i tryckt form så blir en orginal i pdf även billigare än en tryckt pirat..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, tack för tipset, skall kolla efter en orginalmanual istället. Duger fint med en PDF, går ju att printa ut de sidor som man skall använda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...