Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Teddy11

Mariner 9,9 hk (år 82-85) flödesstift förgasare borttappat!

Rekommendera Poster

Hej!

När jag skulle göra rent förgasaren tappade jag bort ett litet stift som ska sitta i ett hål som är kopplat till en hävarm. Har varit i kontakt med flera ställen men de kan ej hjälpa mig säger de. Är det någon som vet vad stiftet heter, vilken dimension det är samt var man kan skaffa ett nytt?

Enda beteckning som jag fick fram på motorn var: 682 CS 035332

Snälla hjälp mig så min grabb blir glad igen : )

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den kallas nål, sitter i den så kallade nålventilen som styrs av flöttören och pss håller nivån i flottörhuset konstant. Troligen säljs hela nålventilen som resevdel dvs det går antagligen inte att köpa bara nålen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för informationen. Ett steg på vägen : )

Har du någon tips var i Göteborgsområdet/Bohuslän som man säljer dessa reservdelar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bor i Sth. Vilken firma som helst som säljer reservdelar  till Yamaha kan hjälpa dig, för jag tror att denna motor är identisk med samtida Yamaha. Senare Mariner av samma storlek är identiska med Mercury.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla för era tips!  Har ringt runt till massor av firmor för att höra om de har reservdelar hemma, men tyvärr. Har nu lagt en beställning hos Marinshopen och jag har förhoppningsvis allt inom drygt någon vecka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...