Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
sodjoh

Ansluta Garmin plotter i Yamarin 59 HT

Rekommendera Poster

En basal fråga som jag efter en timmes sökande i forumet inte lyckats hitta något tydligt svar på. Jag en Yamarin 59 HT med en Yamaha 115 och jag avser nu att köpa till en garmin 420/520 plotter.

Är det troligt att jag kan hitta någon ledig elanslutning framdragen till instrumentpanelen att ansluta plottern till?

Eller kommer jag bli tvungen att dra en kabel för strömförsörjning från aktern fram till instrumentpanelen?

Tack på förhand,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj! Har precis gjort samma sak på min nya 59 ht. Det går att tjuva från ciguttaget på vänster sida om ratten. Någon separat framdragen extra el har inte jag hittat. Dock valde jag att dra fram en central direkt kopplad från batteriet där alla extra installationer kan monteras. För att slippa virriga halvdana lösningar, detta var ej så svårt som jag trodde. Man bör använda riktigt bra grejer, förtenat från Skyllermarks exempelvis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har monterat samma plotter i min. valde att ta el direkt från batteriet. Jag monterade versionen med eklolod så jag skulle ändå dra givarkabeln. Det går att ta el från kabelhärvan under instrumentpanelen. Dock så är ju vissa funktioner där endast akviterade med tändningsnyckeln i läge. Personligen anser jag det vara skönt att kunna använda plotter/ekolod utan att vrida på nyckeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...