52rost50 0 Postad 15 Juli , 2011 Går det att byta Jabsco toapump när båten är i sjön? Avstängningsventiler finns. Är det svårt att få tätt? Det tjocka avloppsröret verkar vara hur ogörligt som helst. Kanske man måste ha värmepistol? Är det svårt att få tätt mot den befintliga toan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 15 Juli , 2011 Jag har bytt pumpen i min båt då den låg i vattnet och den flyter fortfarande Om du har fungerande avstängningskranar så torde det ju vara riskfritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 Juli , 2011 Bytte hela toan då hon låg i sjön för ett par år sedan, men har du krånglande avstängningsventiler så är det klart att det kan uppstå problem, jag skulle då ha lyft båten och bytt dessa, personligen skulle jag aldrig gå ut om jag var osäker på en avstängning till en genomföring under vattenlinjen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 20 Juli , 2011 Jag har bytt hela toalettstolen med slangar och allt och så länge du har avstängningsventiler är det inga som helst problem. Det är ju heller inte så att det kommer att forsa in vatten med 3000 l/min om det nu inte är tätt. Den ogörliga septikslangen...vad ska du göra med den som är så ogörligt? Kontrollera slangklämmorna och byt dom som inte rostfria sen ska det väl bli tätt och då är det dags att leta fram en go todning...köra ut familjen ur ruffen och gå till jobbet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser