farbrorbarbro 0 Postad 15 Juli , 2011 Ena drevet går ej att lägga i framväxel med, testat att justera efter detta http://www.drevman.se/html/wirejustering.html men då får jag inte i änden samt är mässingsklumpen max justerad, tacksam för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 15 Juli , 2011 Har drevet varit avmonterad? Kan va så att du inte har fått i växelföraren korrekt när du återmonterad drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 15 Juli , 2011 båten är nyligen inköpt, så det vet jag inte, hur kollar man så vajern är ätt monterad i drevet, måste hela drevet demonteras, ev om någon har en bild på hur det ska se ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 16 Juli , 2011 är det ingen som har tips, vill sååå gärna ha i den nya båten, både fram och back går i om jag drar i wiren till drevet manuellt. men som sagt går inte framväxlen i när det sköts från reglaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 16 Juli , 2011 Är troligen som BerraS skriver drevet har varit av monterat i vintras och växelföraren kom fel vid återmonteringen. OM båten ligger i sjön så måste den upp och drevet måste lossas det behöver inte tas av helt o hållet bara dras ut en bit så att man kan peta växelföraren i rätt läge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farbrorbarbro 0 Postad 16 Juli , 2011 nu funkar det, det gäller ju o kolla vilket håll som drevet snurrar vid justering, när det är dubbelmontage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser