Dogglas 0 Postad 15 Juli , 2011 Hej, ny här på forumet och tänkte fråga om lite expertis. Ute efter att skaffa en begagnad båt. Det jag söker är väl en wa eller en typ av dc/cc utan kapell med dörrar till hytten om ni förstår. Det är mest för att kunna fiska från aktern utan att det gör något att söla ner och att man kan spola av göra rent utan att det rinner in i hytten om ni förstår. Plats för två för övernattning. Hittade en Finnmaster 7050 Sport Family på blocket. http://www.blocket.se/goteborg/Finnmaster_7050_Sport_Family__03_34922563.htm?ca=15&w=1 En sådan hade ju vart ypperlig för mina ändamål, men med en prislapp långt över min budget. Har ni tips på liknande båtar? Utombordare eller inte spelar ingen roll, mindre i storlek får jag oxå förvänta mej till svar. Prislappaen är max 200 000kr. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 15 Juli , 2011 Kika på en lite äldre Bella 650 ... (heter numer 652 med mkt dyrare), alternativ Uttern 5750C ... Borde finnas i den prisklassen och ligga ungefär vid vad du söker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 16 Juli , 2011 Kika även på Bayliner Trophy finns några olika varianter både med innombordare o utombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dogglas 0 Postad 16 Juli , 2011 Trevliga båtar allihopa ni tipsar om. Baylinern verkar ju vara mycket båt för pengarna. Nån har tipsat mej att hålla mej undan amerikanske båtar bara. Myt eller sanning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 16 Juli , 2011 Myt amerikanska båtar är mest båt för pengarna. Under 80 talet hade flera dålig kvalite under en period vilket skapade ryktet. Amerikanska båtar går i regel väldigt bra i sjön. Trophy båtarna används mycket av sportfiskare föreslår att du åker o kikar på en o provkör så att du kan bilda dig en egen uppfattning. Har för mig att flera av dessa dessutom har inbygd fisksump. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomasha 0 Postad 25 Juli , 2011 Jag tror nog en Trophy skulle passa dig utmärkt, jag har själv en 2460 och den har övernattning för fyra, fisksump och betessump och inbyggda spöhållare. Det bästa är dok att den har ordentlig hytt så man slipper krångel med kapell. Har du några frågor eller behöver tips om vad du skall kolla på är det bara att höra av dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser