Tommyz 0 Postad 14 Juli , 2011 Hejsan alla. Som så många andra holler jag på att byta bakstamm pga röta.båten är en selco riviera. har läst hur många andra här gjort men då jag bara ska ha en 35hp på istället för ca70 så undrar jag om det räcker med 2 12mm plywood alt 2x15 eller bör man bygga kraftigare? tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 15 Juli , 2011 Om man profilerar akterspegeln med stöd mot botten ganska nära motorns fäste kan det kanske räcka, men vad är anledningen att bygga så klent? Om man väl tar sig jobbet att byta ut träet så är det ju inte mycket mer jobb eller kostnad att bygga det kraftigare. Kanske vill du eller någon annan montera en kraftigare motor i framtiden. Även en 35hk motor utövar ett rejält brytmoment på akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tommyz 0 Postad 15 Juli , 2011 mja kanske dumt å bygga så klent bygger nog kraftigare. tänkte bara slippa bygga om motorbrunnen den gammla bakstammen var inte tjockare änn så. och har för mig dom var godkända för typ 35 men tycker ochså det känns lite klent tack för svaret mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 15 Juli , 2011 Eller låter Du den gamla tjockleken vara precis vid motorbaljan och bygger kraftigare runt . Så gjorde jag : http://www.maringuiden.se/forum/;thread=249269 Använde 2*12 mm precis vid motorbaljan men 3*12 under baljan och upp mot sidorna. Lycka till Senast ändrad av M_i_c_k_e | 15 juli 2011 | 11:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tommyz 0 Postad 15 Juli , 2011 ok ja så kan man ju göra tackar din båt blev kanon fin! mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser