rekrevs 1 Postad 14 Juli , 2011 Hej! har en Johnson 30 hk som inte startar, gnista kommer, bensin kommer fram, i bland tänder den till men inte mer, det började när jag var ute och körde så ville den bara stanna, dog ner på gasen för att sen kunna köra vidare, så uppträdde den ett par gånger . Detta har jag gjort Nya stift, rengjord förgasare, ny bensin När jag drar i gång den verkar det som om tändningen är fel hoppas på lite tips mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 15 Juli , 2011 Hej, Skulle kunna vara bränsleproblem. Kolla gummi-membranet i bränslepumpen och eventuell blåsa på slang. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rekrevs 1 Postad 16 Juli , 2011 Hej och tack för svar! har skruvat bort där bensinen går in, där satt en packning som såg bra ut, nu tänder den inte alls, provat med startgas helt död, gnista kommer. Bytte startsnöre innan men det kan väl inte ha någon betydelse, jag tänkte om när jag satte på dragmangnapullen att svänghjulet ska stå i något läge. Mvh/Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser