Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Gäst Inge

import Spanien

Rekommendera Poster

Gäst Inge

Har hittat en motorbåt hos en båtfirma i Spanien som verkar vara interessant. Någon som har tagit hem båt från Spanien tidigare? Tacksam för alla tips, t.ex. oberoende (engelsktalande) besiktingsmän, transportkostnad lastbil till Gbg. Betalningssätt m.m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inom EU är det rakt fram. Spanien eller Jönköping - samma regel! Annat språk, annan kultur men ingen tull eller moms. Spanska båtföretag säljer till månge därboende skandinaver, så dom vet en del om oss :o]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jan

Se bara upp båtarna är i regel mycket sämre skick än deom svenska en kompis till mig köpte båt och fick extra kostnader på över 100.000 kr trots att han köpte av en seriös firma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha, och varför skulle nu de svenska båtarna vara så himmla bra då? Om man har en båt och är rädd om den spelar det väl ingen större roll var i världen man bor. Låt oss nu tro för en stund att det du säger skulle stämma, då innebär det ju bara att han som har köpt båten har inte kollat ordentligt. Och en eller flera missar av köparen vid ett köp, kan ju hända både i sverige och spanien...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kanske är så enkelt som att dom sällan tar upp båtarna,eller att säsongen är 10månader om året.Inte vet jag om det påverkar tex drift timmat per år eller så

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dammar av en gammal tråd......

Behöver man vara orolig för en motor som inte har sötvattenkylning? Tänker på att vattnet är saltare än här hemma. Gällen en VP 3.0 årsmodell -00.

En sak till. Kan man ta bort registreringsnummret som är på båda skrovsidorna i fören.

/ Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag skulle ta hem en båt från spanien så skulle jag åka dit och titta på båten och provköra den först för nästan alla båtar är ju solblekta både inne i båten och på skrovet.  dessutom så brukar dom vara smutsiga under skrovet eftersom dom inte tar upp båten på vintrarna som vi gör här i sverige.CoolGladFlört

post-10012693-1394236230,9522_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...