Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
Jonaslatt

Sprängskiss /hjälp med växelhus äldre chrysler

Rekommendera Poster

Jag har en chrysler 55 hästars tror det e runt årsmodell 75

I växelhuset finns en sak som styr växeln. fram, friläge och bak.

Hur/vilket håll ska den sitta på? Det är en pinne som går ner ifrån motorn ner i växehuset med en liten arm på som ska sitta på stången bakom alla drev. Men fattar inte hur den ska sitta.

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sprängskisser finns på ishopmarine.com sedan klickar du på Mercurystore och därefter Chrysler.

Annars så har jag sprängskisser:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TACK. jag kollade och hitta vad du menade.

Men tyvärr så vet man fortfarande inte hur det ska sitta riktigt. man ser inte hur den ska sitta i växelhuset.Har du någon bättre tydligare bild 'än den lilla?

skicka gärna då.
Jonaslatt@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Växlingen sker genom att stånger förs uppåt eller neråt. I ändan på stången sitter en ledad gaffel den skall sitta fast i huset med en lång skruv som är svarvad som en tapp och har gänga närmast skallen. Där skall det också sitta en plastpackning som skall täta mot vatten. Sedan skall du ha en mässingsgaffel kallad yoke i skissen som hänger i den ledade gaffeln på 2st tappar på var sida. Yoken skall sedan monteras över/i urspåningen på stången som går in i ändan på propelleraxeln. Den stången sitter fast i kopplingsclutchen med en rörpinne. Hoppas att du förstår vad jag menar annars skicka ett mail till mig så får du mitt tel.nr. så kan du ringa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...