Lennbur 0 Postad 11 Juli , 2011 Har en AQ145 med dubbla förgasare (Solex) som sitter i en Flipper 640. Har i år inte alls fått igång motorn. Bytt bensinfilter, tändstift, och bränslepump. Renoverat förgasaren dvs. bytt allt som följde med renoveringsatsen. Men bytte ej ställskruven/munstycket. När jag startar motorn med gaspådrag går motorn runt men inget händer. Har kollat så att stiften får gnista, det kommer fram soppa till förgasaren men inget verkar komma in i motorn. Kan någon tipsa mig om vad som skall göras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 11 Juli , 2011 Kommer det bränsle från accelerationsmunstyckena när du öppnar gasspjället. Det är vanligt att backventilerna fastnar. En backventil sitter i flottörhusets undersida, där tryckstången till pumpen går. En sitter i munstycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lennbur 0 Postad 11 Juli , 2011 Backventilerna är bytta och är ok men jag skall kolla acc munstyckena. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snabbe 0 Postad 11 Juli , 2011 vore konstigt om båda är täppta borde gå igång på ett par cylindrar men visst inget är ju omöjligt, hur går det med startgas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser