Gäst Andreas Postad 7 November , 2004 Vad i hela fridens namn kallas ett fönster på en båt med ett annat ord än båtfönster. Vi är ett gäng som sitter och diuskuterar detta men kommer fanimig inte på ordet! Tacksam för snabb hjälp, vi kommer inte att kunna sluta tänka på detta förrän vi kommit på ordet! Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 7 November , 2004 Ventil kanske Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst christer Postad 7 November , 2004 i fordon så kan man kalla det ruta,inte fönster,det brukar vara i byggnader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fagelbla 0 Postad 9 November , 2004 Tjena! Ventil brukar det som sagt kallas om den sitter på sidan av fartyget, vindruta brukar det faktiskt kallas på styrhytter på större fartyg och på motorbåtar, klarsiktsruta sitter oftast på fiske/yrkesbåtar som går i områden med höga sjöar där vindrutetorkare inte mäktar med. Finns säkert fler varianter, hoppas det var något av dessa du var ute efter! //Theo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjex 0 Postad 9 November , 2004 Hej, Mitt tips är Båtruta /or kort o gott. mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Dan Postad 24 September , 2005 Menar du Skylight? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 24 September , 2005 jag har rutor på min båt och ventiler på sidan cappen:-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser