BMF1 0 Postad 11 Juli , 2011 Har ett behagligt problem. Letar just nu båt till mig och familjen. Fru och ett barn på 1,5år. Ska vara för dagsutflykter men med möjlighet att kunna sova över någon natt. Har tittat på Bella 620DC och Yamarin6110 DC. Har 250' att kunna lägga på en båt. Har även tankarna lite på en WA i samma storlek. Typ Jeanneau Cap Camarat 625. Är inte så insatt på WA så det kanske finns andra lämpliga. På en sådan båt vill jag ju ha möjligheten att sova i hytten samt att kunna bädda upp en solbädd fram. Någon som har andra tips på båtar jag kan titta på? Vill helst ha utombordare då det känns som mindre jobb. Blir bara snurrig när jag läser annonser där det står att limpor och andra saker är bytt. Vet inte alls vad sådan är... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 11 Juli , 2011 Jag tror nog att en DC kan vara mer lämplig för er, speciellt när barnet blir större och ni vill kunna sova hyfsat. Exempelvis om en DC har ett fullkapell och aktersoffa så fungerar aktersoffan att sova i (även i nödfall rygg mot rygg stolar). Vill ni fokusera mer på övernattningar så kanske midcabin båtar kan vara något. Kolla gärna runt på några marinor också för att kanske få mer uppslag, samt provkör vid tillfälle (det är ju inte alltid den båt man trott som är den som faller en i smaken efter en provkörning). Det kan också vara smart att vara öppen för såväl europeiska som amerikanska båtar, då får man ett större urval. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser