guestsson 487 Postad 11 Juli , 2011 Jag har en gängad tankgivare som jag tog bort igår. Funkar det med teflontejp (gängtejp) eller skall det vara något speciell gängtätningsmedel när jag sätter tillbaks den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 11 Juli , 2011 Jag skulle inte chansa med gängtejp. Det har aldrig fungerat för mig. Sikaflex är grejen. Den dagen det skall bort, så brukar det fungera bra med våld. Lycka till. /Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 11 Juli , 2011 Kanske Loctite gängtätning? Jag hade inte heller tagit gängtape, om inte annat för att undvika risken för att få taperester i tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 11 Juli , 2011 NEJ! Du ska använda den packning som hör till, inget kompromissande där.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 11 Juli , 2011 Tack för goda råd. Kollade lite bättre och det visade sig finnas dubbla O-ringar. Det vita på gängan som jag tog för torkat tätningsmedel var aluminiumoxid. Putsade till, lite silikonfett på O-ringarna och sedan drog jag fast den igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser